Galerija

1. Osvjetljavanje scene HDR fotografijom u 3DS Max-u i Vray-u i „Linear Workflow“ – Tutorial

Ovo je prvi od četiri tutorijala koji će Vas direktno uputiti kako da podesite 3ds Max i Vray za osvjetljavanje scene HDR Mapama.

1.dio – Podešavanja Vray-a i Max-a za Linearni tok rada  ( Linear Workflow)
2.dio – „Gamma“ i „Linear Workflow“
3.dio – Precizna objašnjenja podešavanja iz 1. dijela
4.dio – Osvjetljavanje scene HDR fotografijom


Za praćenje tutorijala biće vam potreban 3DS Max 2010 fajl koji možete preuzeti ovde.

Bicycle Free 3D model (max 2010)  – Click here to download

Ovo je svakako jedna od brojnih metoda ali veoma primjenjljiva za izradu arhitektonskih vizualizacija.

Tutorijal je napisan u formi kratkog uputstva, tako da ako hoćete da zadovoljite vašu znatiželju, moraćete nepoznate termine potraziti na google – u.

1. Podešavanja 3DS Max – a za Linearni tok rada (Linear Workflow)

Počnimo:
idite na Max -ov glavni meni kliknite
cutomize –> preferences –> Gamma and LUT

3dsmax meni podešavanja

čekirajte stavke i upišite brojeve kao na slici dolje i kliknite OK

Gamma and LUT Correctin 3DS Max

Osnovna pretpostavka za ovaj tutorijal je da pored 3DS Max-a imate instaliran
Vray i da je postavljen kao glavni renderer, ukoliko to niste uradili
otvorite Render setup u podesite to kao na slici dolje.

Vray Render Setup Assign Renderer

2. Podešavanja Vray – a za Linearni tok rada  ( Linear Workflow)

Otvorite Render Setup

Render Setup 3DS Max

uključite Vray frame buffer kao na slici dolje.

Vray Render Frame Buffer

Ako već koristite V-Ray kao podrazumjevani renderer svakako ćete koristiti i V-Ray Frame buffer jer ima mnogo naprednije opcije od Max -ovog.

Postavite u tab-u Color mapping vrijednost za gamu 2.2

Vray Render Setup Color mapping

Sada su sve vaše teksture učitane sa gamom 2.2 u „Material Editor“. (<—- Šta ovo znači? Ne sjekirajte se mnogo oko toga samo će vam se reći), ali ovo morate zapamtiti teksture koje koristite kao „Bump“ mape, „Displacement“ mape „Normal“ mape i „HDR Images“ moraju u „Material editor“ biti učitane sa gamom 1.0 da bi rendering bio OK. Pogledajte sledeći niz slika koji ilustruje kako to postižete.

Učitavanje teksture 3DS Max

Override Gamma

Kada vam se otvori prozor za izbor teksture kliknite na teksturu i čekirajte Override 1.0 kao na slici, kliknite Open.

Vjerovali ili ne spremni ste za rendering i upotrbu V- Ray – a i 3DS Max-a u Linearnom toku rada (Linear Workflow).

Sledi:

2.dio – „Gamma“ Objašnjenje
1. Dio |  2.Dio | 3.Dio | 4.Dio
_______________________________________________________________________
Advertisements

One comment on “1. Osvjetljavanje scene HDR fotografijom u 3DS Max-u i Vray-u i „Linear Workflow“ – Tutorial

  1. Povratni ping: 2.Osvjetljavanje scene HDR fotografijom u 3DS Max-u i Vray-u i “Linear Workflow” Gamma Correction | mpst 3d

Zatvoreno za komentare.